asd

Számok és a káosz, avagy a káosz és a számok.

Pár napja írtam egy cikket Káosz… Miskolc a neved címmel amit elég sokan olvastak. Ehhez voltak pozitív és negatív hozzászólások kinek- kinek vérmérséklete, pártállásától függően. Viszont a cikket kiváltó probléma azóta sem oldódott meg, sőt nagyobb hullámokat ver. Korábbi írásaimban kifogásoltam, az álláshalmozódások következtében nem lehet eldönteni, hogy ki, mikor milyen minőségben nyilatkozik? Most változatlanul a MVK Zrt a téma. Időközben a Bartha- Badány páros tartott sajtótájékoztatót, majd hétvégén robbant a bomba. Simon frakcióvezető úr bejelentette, hogy új menetrend készült amit a kormányhivatal nem hagyott jóvá. Ennek következtében az MVK Zrt napi 2,5 milliós veszteséget szenved el. Itt is mellékes tény, hogy nem tudni, most frakcióvezetőként nyilatkozott, vagy, mint a Holding FB elnöke. Ez azért nem mindegy, mert politikusnál elnézhető ha rossz számot mond, de az FB elnöktől nem. Ha igaz, a két és fél milliós szám, akkor miért nem vizsgálták felül TAVALY egész évben a menetrendet, mert akkor tavaly 2,5 Ft-al olcsóbb lett volna a közlekedés naponta. Ez éves szintre kivetítve 360 nappal számolva 9,0 mrd ft… ennyivel többe került volna tavalyi közlekedés???? Ha tudták akkor miért nem léptek azonnal?

A másik visszatérő nevezetes szám az ominózus 4,0 mrd Ft. Állítólag ennyivel tartozik valaki a MVK Zrt-nek. A különböző nyilatkozatokból nem derül ki, hogy a város, vagy a holding tartozik a közlekedési vállalatnak? Aztán nem tudni, hogy mi az oka, hogy ezt az összeget miért nem fizették ki, a nyilatkozatokban csakúgy lóg a levegőben. Azt sem tartom kizártnak, hogy a holding és a város már kompenzálta ezt az összeget, csak a politikusok nem tudnak róla. Most új elemként megjelent a lízingelt buszok ügye……Kaposvár jobb szerződést kötött…..minek kellett lízingelni, és hasonló baromságok. Kérem szépen ha valaki, valaha is foglakozott lízinggel akkor az világosan tudja, hogy folyamatosan termelő, szolgáltató cégeknél ez a legjobb beruházási forma. Ugyanis azonnal üzembe állnak, és azonnal termelik bevételük révén a saját törlesztési díjaikat. Ha véletlenül az történt, hogy a MVK Zrt állítólagos 4,0 mrd-os adóssága elmaradt lízingdíjakból jött össze, akkor megint nem érthető, hogy miről beszélünk?

Aztán jött  a legbotrányosabb pontja az ügynek. Állítólag komoly szakértők segítettek kidolgozni az új menetrendet, amelyet nem lehet életbe léptetni. Miért is? Mert a kormány és nem a helyi kormány hivatal döntött úgy, hogy a járvány alatt egészségügyi okokból nem lehet járatcsökkentést végrehajtani, mert a zsúfoltság tovább növeli a járvány veszélyt. Budapesten ez a meccs már lefutott, ott is ugyanezen problémák merültek fel. Ezt a gondot legalábbis politikai oldalról ismernie kellett volna a frakcióvezető úrnak. De máshonnan is, hiszen civilben jogász. Szóval a város dolgozott egy olyan terven, amely bármennyire jónak tűnik, jelenleg nem lehet végrehajtani. Írtam valamit a káoszról…..a számokról. Nos, jó lenne, ha a nyilatkozók megkeresnék az illetékes cégeknél dolgozó könyvvizsgálókat és egyeztetnének velük mielőtt számokról beszélnek. Aztán régen mondom-írom nem kellene a pesti politikát utánozni- BKV és a MVK ügye kísértetiesen hasonlít egymásra-van nekünk éppen elég problémánk. Nincs más megoldás a városnak, vagy a holdingnak, átmentileg finanszírozni kell a közlekedési vállalatot, majd a jogos költségeket érvényesíteni a kormánnyal történő későbbi tárgyalások során. Korábban is írtam, oda viszont PONTOS, ALÁTÁMASZTOTT költségeket lehet előterjeszteni, mert higgye el a VV máshol azért gondolkodnak az emberek.

 

Hozzászólások

comments

Leave a Reply