Hát elkezdődött…..első a közlekedési vállalat

Óriási a várakozás a városban hogyan tovább, milyen változások lesznek, kit menesztenek, kit nem és ha nem miért nem? Kb. ennyiben összefoglalható a lényeg. Ami még kísérni szokta  az ilyen átalakulásokat, hogy előjönnek a megmondók…..én mondtam a főnöknek, de nem ért hozzá, aztán megjelennek a mosolygó pletykagyártók, akik korábbi vélt, vagy valós sérelmeik miatt valakinek, valakikek most a háttérből fizetni akarnak. Ráadásul közeledik az év vége le kellene zárni a régit és elkészíteni a következő évi terveket. Nos, ebben első a közlekedési vállalt, ahol ráadásul elsőként jelentkeztek a problémák az utolsó negyedévben, sofőrhiány, és példátlanul alacsony bérek, már ami a helyi sajtóban megjelent. Aztán a polgármester tárgyalt az érintettekkel és úgy néz ki, hogy most csend honol, és lehet elmélkedni, hogy nagy felháborodás még a kampány lendülete-e, vagy  valóban mélyebb strukturális problémák vannak.? Ennek majd lesz idő utánanézni,de az élet nem szokott itt megállni, van egy nagyon jellemző tulajdonsága, hogy megy tovább. Mi a teendő? kérdezte annak idején Lenin elvtárs. Egyetlen teendő van biztosítani a folyamatos átmentet, a vezetőket, és a dolgozókat megnyugtatni, hogy a valós problémák rendezésre kerülnek. Ez az elsődleges feladat,mert január másodikán tízezrek indulnak el dolgozni, iskolába, egyetemre, és ki-ki ahol dolga van. Szóval ezzel a kérdéssel nem lehet szórakozni,de azért egyesek megpróbálják. Ja, hogy mi verte ki a biztosítékot? Hát a közlekedési vállalat jövő évi terve. Mit terjesztett elő a cégvezetés? Én átfutottam- és majd később alaposabban átnézem-egy bázis szintű tervet, amely némi járatcsökkenéssel jár. Ismeretlenül is azt tudom mondani helyesen cselekedtek, ha jóváhagyja a közgyűlés, akkor mehet a dolgozóknak a bérfejlesztés, és minden olyan dolog ami a működéshez elengedhetetlen. Mások ezt nem így gondolják….előjön egy VEKE nevű civilszervezet- Istenem, mennyi bajunk lesz még ezekkel- aki rögtön elhatárolódik, a tervezettől, kéri a polgármestert, hogy nem terjessze a közgyűlés elé. Öngyilkosságnak minősíti a tervet, és elhatárolódik, ebből tudom, hogy nagy elképzeléseik lehettek a vállalt átalakításában, nyilván nem ingyen, és feltételezem, hogy nem rúghattak labdába.. De érdekes módon nagyon sokan támadják a tervet, néhány közösségi oldalon, a hozzászólásokból látszik, hogy elsősorban politikai töltettel. Én azt tudom tanácsolni- ha érdekes a véleményem- terjessze elő nyugodtan a, és kérje a közgyűlés áldást a tervezetre.

Miért tanácsolom ezt? Mert a miskolci közlekedés problémája nem mai keletű! Ezt a várost rázta meg legjobban a rendszerváltás…. itt tízezreket foglakoztató nagyvállalatok tűntek el, és jöttek később újak. Ami jó, de nem ugyanazon a helyen. A város közlekedése teljesen átrendeződött, UTASSZÁMLÁLÁS nélkül. A jelenlegi helyzet sokkal inkább a képviselői lobbik igényei alapján alakult ki, mintsem komoly számítások alapján. Kétségtelen, hogy időnként történtek kísérletek az utasszámlásra,de ezek nem teljes körűen, és statikus módon készültek. Nem vagyok közlekedési szakértő,de világosan látszik, hogy a keresztterheléseket sokszor nem nagyon vizsgálták, és így kialakult a mai helyzet. A vállalat és a szolgáltatás megfelelő átszervezése, nagyon alapos felmérő munka alapján történhet, hiszen egy rosszul kialakított menetrend iszonyatos károkat okozhat a kapcsolódó hatások révén. Szóval ha történetesen megkérdezne Veres Pál Polgármester úr, mint annak idején a Köztársasági elnök úr Potrien őrmestert, azt válaszolnám, hogy terjessze elő a közgyűlésnek, és közgyűlés legyen bölcs és fogadja el. A politikai csatáknak maradt még elég terület. A közlekedési vállalt dolgozói- már akiknek nem lesz feladatuk az ünnepek alatt- menjenek nyugodtan karácsonyozni.

Hozzászólások

comments

Leave a Reply