100%-os találati pontosság – állítja az orosz légierő a szíriai bombázásokról

A fenti képen látható, Tu-22 gépek által végrehajtott szőnyegbombázás nem erősíti a légierő pontosságra vonatkozó állításait. Forrás: Orosz Védelmi Minisztérium


Az Orosz Légierő (VKSz) a célok 100%-át eltalálta az öt és fél hónapos Szíria feletti légihadjáratban – közölte 
a fegyvernem parancsnoka az állami hírügynökségekkel március 15.-én.

Viktor Bondarev vezérezredes az orosz légierők Szíriából történő kivonásának előző napi hivatalos bejelentése kapcsán jegyezte meg, hogy a hadjárat 2015. szeptember 30.-i kezdete óta egyetlen célpontot sem hibáztak el. A TASzSz jelentése szerint Bondarev tábornok megjegyezte, hogy a bevetéseket megelőző célkijelölés nagyon gondosan történt, és “megmutatta a világnak, hogy az orosz pilóták kiképzése a legmagasabb színvonalú a világon, valamint egyetlen légicsapás sem tévesztett célt”.

Oroszország több repülőgép-típussal is hajtott végre harci bevetéseket Szíria felett: Tu-160, Tu-22M3 és Tu-95 hadászati bombázókkal, Szu-34 és Szu-24 harcászati csapásmérő bombázókkal, Szu-25 alacsonytámadó és közeli támogató repülőgépekkel; Szu-30SM és Szu-35S többfeladatú vadászrepülőgépekkel, továbbá Mi-24/35 típusú harci helikopterekkel. 

Március 14.-én Vlagyimir Putyin orosz államfő bejelentette az orosz légihaderő kivonását, mondván “a munkát elvégezték”. Kormánytisztviselők azonban azt állítják, hogy valamennyi orosz haderő hátramarad a latakiai légitámaszponton és a tartuszi flottabázison, és továbbra is történhetnek majd légicsapások.  

Kommentár: 
Bondarev tábornok állítása, mely szerint a VKSz a célok 100%-át eltalálta, kizárólag akkor hihető, ha “cél” 
alatt Szíria egészét értjük, nem pedig annak valamely adott részét. Miközben a civil áldozatok minimalizálásának érdekében az Egyesült Államok és szövetségesei kizárólag precíziós légifegyvereket használnak, ugyanez nem jelenthető ki az orosz tevékenységről. Az orosz légihadjárat szeptemberi kezdete óta (jelentős részben az orosz védelmi minisztérium által) nyilvánosságra hozott felvételeken látható, hogy következetesen használták a “buta” ejtőlőszereket, gyakran nagy repülési magasságból is.

Gareth Jennings cikke
Forrás: JANES.COM
Ford. BG

Hozzászólások

comments