Karácsony és a KRESZ.

Végre Karácsony Gergely döntött…..kétszer is. A fővárosban kötelező a szájmaszk, és tervei szerint csökkenti a sebességet is 50km/ órára. Ez utóbbi azért megér egy misét. Először nézzük emocionális oldalról, mert tegnap ezzel is indokolta szándékát, nevezetesen, hogy Édesapja egyik este nem ment haza, elütötték. Ez komoly traumát okozott nála, ami sajnálatos, és érthető, átérzem a gondját, de ez semmiféleképpen nem lehet egy városvezető döntésének alapja. Ugyanígy senki sem vetítheti ki saját problémáját a világra. Kegyetlen megfogalmazás? lehet, hogy az, de  ez az igazság. Akik nem így tettek, azokból lettek a történelem legnagyobb diktátorai, jó részük ismert, nem sorolom. Mit tehet a társadalom? a bármilyen okból sérült embereket, és életkörülményeiket segíteni, támogatni kell. Ez alapelv, de tudjuk, hogy nem mindig sikerül, mert az anyagiakon túl, az emberi gondolkodás, empátiaszint sincs megfelelő szinten. De  nem ezért írom ezt a cikket. Abszolút téves Karácsony elképzelése, hiszen a fővárosnak nem ez az alapvető problémája. Évtizedek óta nem. Az alapgond, hogy az elkerülő sztráda nagyon nehezen épült és egész Magyarország a fővároson keresztül közlekedett. Aztán nagyon alapos felmérés kellene ahhoz, hogy milyen feltételek, mellett lehet csökkenteni a fővárosi forgalmat, majd előjön a dugódíj is, és más egyéb ötletek. Nem értem, hogy a magát zöldnek nevező polgármester miért nem méri fel, hogy ezzel mennyit fog romlani a város levegője, mennyire fognak szenvedni a kerékpárosok, és mennyivel nő a munkába járás időigénye? Ez azért is érdekes javaslat, mert néhány évvel ezelőtt pont a gyorsítás volt napirenden. A fővárosban ugyanis tömegével vannak olyan szakaszok, ahol minden további nélkül lehet akár 80-al is menni. Értem én az Ő gondját, de az nem KRESZ kérdés. Az évtizedek alatt a közúti balesetek visszaszorítására szolgáló változások, kevés eredményt hoztak. Miért? Mert emberi hülyeség ellen nem lehet szabályokat felállítani. Már régen ismert aki hülye az,  az is marad. Akkor mi teendő? A szankciókat kellene drasztikusan megváltoztatni. Először is megnézném kik kapnak jogosítványt, tudják mire gondolok? Aztán nagyon újragondolnám a közérdekű munka fogalmát. Ugyanis ha a szankciók erősebbek, akkor a börtönök terheltsége is növekedne, ezt lehet elkerülni az erős szankciókon alapuló közérdekű munkával. Nézzünk néhány konkrét példát: ne fordulhasson elő, hogy zebrán gyereket gázoló gyorshajtó mindenféle indokkal ne kerüljön a rács mögé azonnal. Aztán telefonál a nagyon fontos,de inkább fontoskodó menedzser…..közérdekű munka de normák alapján, és több napon egy héten. Néhány évvel ezelőtt olvastam, hogy Arizonában az egyik börtön igazgatója feltűnően alacsony költséggel üzemeltette a börtönt. A rabokat kivezényelték az útépítésre, ahol előre meghatározott norma alapján dolgoztak és ellátásukat is ennek függvényében kapták. Ittasan vezet a valaki? Több hónap közmunka, aminek végrehajtását szigorúan ellenőriztetném, szintén norma alapján. Istenem! mennyi ember tudná meg milyen a kemény fizikai munka?  Szóval visszatérve a Főpolgármester szándékára, közel sem fogja hozni az elvárt eredményeket, mert ehhez azért növelni kellene a rendőrség kapacitását, ami szerintem komoly problémát fog okozni egyébirányú leterheltségük miatt. Aztán egy gyakorlati kérdés, ki fogja elkészíteni az új KRESZ táblákat, ki fogja ki helyezni azokat, ahol már kialakult ” zöld hullám” volt ott a becsatlakozó forgalmat ki fogja felmérni, irányítani? Én nem vagyok közlekedési szakember, és ennyi gondolat merül fel bennem. Mennyi jogos kérdést tudna feltenni egy szakember, vagy szakemberek, akiket szerintem megint nem kérdeztek meg.

Hozzászólások

comments

Leave a Reply