Nincs uborkaszezon nálunk, hiszen mindig történik valami érdekes, tényleg országoshírű esemény, nevezetesen: miért nincs Miskolcon utcazene, ki tiltotta meg és miért? Az a tény, hogy ez egyáltalán felvetődik a közgyűlésen a világ röheje, ezt annakidején egy tanácsi előadó elintézte volna. Most nem, most egymásnak feszültek a daliás harci keblek. Aki akarja olvassa el, erre kár szót vesztegetni, mert volt más is, nevezetesen a három éve katasztrófális miskolci közlekedés. Törént előrelépés? Nem, a VV frakció visszamutogat, majd a kormányt szidja, hogy nem ad pénzt, és ezzel rendben van minden. Simon Gábor megint valami 5,5 mrd-os korábbi hitelt emleget, bár Neki a számok nem az erős oldala, tessék visszaemlékezni a Számadó füzetben vasvillával összehányt, egymásnak ellentmodó adatokra. Itt jegyezném meg, hogy, nemrégen a Fürdő Kft igazgatója növekvő kamatterhekről beszélt, 310,0 milliós nagyságrendben. Egyszerű visszaszámolni, hogy jelenlegi feltételek mellett ez szintén több milliárdos hitelt feltételez, vajon mire vették fel, és hová költötték el? Röviden nem az utcazenélésről kellene vitát folytatni- jó fontos dolog-hanem így félév tájékán nem ártana tudni, hogyan alakul a város adósságállománya, és mi várható az évvégéig? Az elmondottak felvetnek egy nagyon fontos kérdést is, nevzetesen mi az önkormányzatiság lényege, és valóban az ilyen pártok által összegründolt politikusok képesek-e felmérni a város, és ezen belül a miskolci polgárok érdekeit? Erről később majd bővebben írok, most csak annyit, hogy az eddigi tevékenységük mélyen sérti, sőt kimondottan komoly károkat okoz a miskolci polgároknak. A közlekedési város menetrendje nem POLITIKAI kérdés. Alapvető, NAPI ÉLETÜNKET BEFOLYÁSOLÓ probléma. Javaslom a képviselő uraknak, hogy 30-35 fokos hőségben menjenek ki a piacra és nézzék meg a sok 80 vagy idősebb emberek szenvedéseit, amikor elmegy 5-10 perccel a buszuk és semmire sem hasznáható megállókban- kevés az árnyékot adó fedél-aszalódnak, mert egy óra múlva jön a következő busz. Egyáltalán milyen szemlélet az, amely idegenforgalmi csúcsban csökkenti a járatok számát? Személyes példa: az egyik unokám a Soltész Nagy Kálmán utcai iskolába jár, és többször úgy adódott, hogy korábban kellett mennem érte. Én az Aulich utcán lakom, és egyszerűbb ha gyalog megyek le, mert így időre odaérek, ha nem ezt tenném több átszállásal és jóval korábbi indulással érnék oda. És hány nagymama, nagypapa ingázik, csámpázik a városban, hogy időre odaérjen az iskolai időpontokra? Tényleges károkról írtam. Megtudná valaki mondani, hogy a tapolcai nagyon elcseszett park felújítással az ott komoly pénzeket befektető vállalkozók hány tízmillió Ft-ot buknak az idegenforgalom csökkenése miatt? Polgármester úr komoly vizsgálatot rendelt el, most borítékolom nem lesz felelős. Ugyanis azokat a Holding, önkormányzati vezetőket, alkalmazottakat akik még márciusban is elhitték, hogy határidőre befejeződnek a munkák, azonnak ki kellett volna rúgni. Kárt okoztak a városi polgároknak? igen nem kicsi kárt. Aztán olvasom, hogy a város új osztályt hoz létre az új menetrend kidolgozása érdekében. Akár még örülhetünk is neki, de akkor mit csinált eddig az MKV vezetése, Felügyelő Bizottsága és az Igazgatósága, valamint az őket felügyelő Holding és városházi szakemberek? Ha hirtelen összeszámolnám ez kb 20-30 diplomás ember, vagy még több. Volt valakinél fizetéscsökkenés, leváltás, vagy létszám leépítés-nyilván hozzá nem értő -vezetői szinten? Ne keressék a választ, ilyen nem történt. Aztán előveszem a Miskolci Napló nagyon tényszerű újságot, ahol olyan politikusok szidják a kormány gazdaságpolitikáját akik egy helyi közlekedési vállalat gondjait képtelenek megoldani már három éve. Olyan emberek akik ha jelentkeznének állásajánlatra az általuk felügyelt cégbe, esküszöm nem vennék fel Őket. Egyelőre ennyi, a közel jövőben kicsit jobban górcső alá veszem az önkormányzati tevékenységet, néhány politikus tevékenységének függvényében.