Április 3-án írtam a cikk első részét, kis történelmi áttekintéssel, és néhány általam sarokkőnek tartott pont kiemelésével. Kissé megkésve jön a második rész, mert közben olyan fontos dolgok történtek, hogy kénytelen voltam azoknak utánanézni. Tehát a Parlament és néhány Eu-s intézmény összetételéről van szó. Már az indulásnál a bővítésnél komoly viták alakultak ki a Parlament összetételéről és a versengő országok arányáról. Quo vadis Europa? tette fel a kérdést Joschka Fischer a Humboldt egyetemen rendezett konferencián 2000. május 12-én. Beszédében a konföderáció és az Európai Föderáció kérdéskörét boncolgatta. Alapelvként leszögezte, hogy a folyamat nem történhet meg a NEMZETÁLLAMOK ELLENÉRE / kiemelés szerk./, mert minden ilyen terv csak akkor valósítható meg ha a nemzetállamok megmaradnak a föderációban, és ezért meg kell osztani a szuverenitást Európa és a nemzetállamok között. Ezt kétkamarás parlamentben képzelte el, ahol az egyikben- kifejezve a nemzetállamok Európáját- a nemzeti parlamentek képviselői foglalnak helyet . A másikban az állampolgárok Európáját képviselné kétféle módon: vagy az amarikai szenátus mintájára közvetlen választások útján, vagy Bundesrat modelljét követve a tagállamok DELEGÁLNÁNAK / kiem. szerk./ képviselőket. Forrás: J. Nagy László: Az Európai integráció politikai története. Tehát újra felvetődött a parlamenti tagok kiválasztásának kérdése, mert már akkor is látszott, hogy az alkalmazott forma nem szolgálja megfelelően Európa érdekeit. Aztán maradt minden a régiben, és megindult a közép-kelet európai országok csatlakozása. Az elmúlt évek áttekintése során világosan látszik, hogy a gazdasági érdekek teljesen háttérbe szorultak, és a felmerült problémákkal nem tudott mit kezdeni az Unió. A legfelháborítóbb megmozdulása- aztán ezt szépen elhallgatta mindenki-az amerikaiakkal megkezdett TTIP tárgyalások voltak. Az egész európai ipari, kereskedelmi tevékenységet érintő kérdésekről egy titkos csapat a tagállamok háta mögött tárgyalt. Ennek a fonákságát sajnos az európai közvélemény és főleg az Parlament sem érzékelte. Szerencsére megbukott az ötlet, de ez nem az európai hozzáálláson múlt. Ugyanígy nevetséges volt az Északi-Déli Áramlatok ügye…..a németek azt csináltak amit akartak, a többiek nem érdekesek. De idézhetném az oroszokkal szembeni embargó mai napig tartó hülyeségét. Amit pont azok az amerikaiak szerveztek akiknek az Atlasz rakétái Szojuz hajtóművel üzemeltek, ha jól emlékszem 2016-ig.
Itt azért álljunk meg egy szóra- és ne vádoljanak csapongással- mert érdemes megnézni mi váltotta ki az embargós helyzetet? Krím, amit nem is tudom, hogy nevezzek? Az USA, és az Unió szerint elcsatolás…..tessék már megmondani nekem, miért elcsatolás az ha az akkori Szovjetunió alkotmányával is ellentétesen csatolták Krímet Ukrajnához? Ez szerintem egy korábbi rossz döntés helyretétele, és ezért mi komoly bevételektől estünk el az embargó miatt. Nem véletlenül hoztam fel ezt témát, mert ebből logikusan következik, mit tett az Unió az európai kisebbségek érdekében? Csak nézzük végig a székely kérdés…hol az autonómia? vagy a baszk, az ír kérdés, vagy mi lett a magyar elnökség alatt elfogadott cigány felzárkóztatási programmal, és hadd ne soroljam tovább. Ugyanakkor a Benes dekrétumok a mai napig érvényben vannak. Ezekről már szó sincs, de szó van az európai értékekről, az emberi jogokról, és demokráciáról ami csak addig demokrácia amíg az én érdekeimet képviseli. A leírtak alapján jogos a kérdés: kit képviselnek ezek az álságos emberi jogok? Rövid a válasz és fájdalmas…a ma jogalap nélkül Európában tartózkodó migránsoknak több joga van, lásd az ukrajnai nyelvtörvényt, mint Európa őshonos kisebbségeinek, azoknak akik önhibájukon kívül kerültek kisebbségbe. Pont a mai ostoba uniós politikusok nagyapjainak köszönhetően.
De, térjünk vissza az unióhoz: a legnagyobb tévedés- tévedés? nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy tudatos- a migráció kezelése, illetve nem kezelése. Ezen a portálon már korábban is leírtam, ott volt a spanyol, főleg fiatal korosztályon belüli óriási munkanélküliség, amely ráadásul azonos kultúrkörből származik. Az nem érdekelte az Uniót, jöjjenek a nem tudni milyen háttérrel rendelkező migránsok. És…. álljunk meg itt, megint egy szóra! Az európai jogrend jogkövető állampolgároknak készült, nem pedig olyan bevándorlóknak akik nem ismerik a jogrend fogalmát, mert a vallásból fakadó, levezetett jogokat ismerik és követik. Ez pedig nem kompatibilis az európai jogrenddel!!! Nem ismerte fel az unió, hogy amíg egy európai ember jogot sért, akkor többé-kevésbé elfogadja az érte járó szankciókat, mert ezt ismeri. Nem ugyanaz a helyzet a migránssal, Ő az európai jogrendet, már amit ismer belőle a saját jogrendjével ellenségesnek tartja, és ebben saját létét látja veszélyeztetve. Ez ellen vallási alapról indulva képes mindenre, reakciói kiszámíthatatlanok, amit az európai no go zónák bizonyítanak. A mai napig NEM TUDJA EZEKET A PROBLÉMÁKAT kezelni az unió. Menjünk tovább, volt egy világválság 2008-ban, amit láttunk hogyan kezelt az Unió…röviden, sehogy. Aztán a britek megunták az egészet és kiléptek. Tetszenek érteni? Azok a britek akik kézzel-lábbal igyekeztek annak idején belépni! Elég volt nekik a sumákságból, a jellemtelen politikusokból, a tehetetlenségből, és a koncepció nélküliségből. Nagy nehezen legyűrte ezt a gombócot az Eu, megjött a koronavírus. A vírus világosan rámutatott a sokoldalú tehetetlenségre. Nem véletlenül mondott le az Eu járványügyi főnöke, és nem véletlenül kellett von Leyden asszonynak bocsánatot kérnie az olaszoktól, a kért segítség megtagadása miatt. Szóval itt tartunk napjainkban. Meggyőződésem, hogy az Uniót át kell alakítani, mégpedig nagyon sürgősen.
Na jó, de mi lehet a megoldás kérdezheti teljes joggal az olvasó? Szerintem az Európai Parlamentnek azonnal fel kellene oszlatnia önmagát!! Ez teljesen logikus lépés lenne, ugyanis mi történik a tagállamokban? Nagyon sok helyen már rendeleti kormányzás van, azért, mert az élet ezt kényszerítette ki! Akik nem így látják ostobák, és sanda politikai szándék vezeti őket. Ha ez igaz, akkor az Uniónak is meg kell hozni ezt a lépést, és átmenetileg EURÓPA LEGJOBB SZAKEMBEREIBŐL álló ügyvezető testületet kell létrehozni akik megfelelő felhatalmazás mellett a válság levezénylését végeznék. Azonnali feladatuk lenne a járvány jelenlegi felügyelete, a nemzetállamok eddigi tapasztalatainak összehangolása, a vakcina kutatások koordinálása, a szükséges pénzek átcsoportosítása, és mindezek mellett vizsgálni a gazdaság újraindításának lehetőségét. Ha nem ez történik akkor folytathatjuk tovább a demokrácia és jogállamiság álságos problémájáról szóló vitákat, úgyhogy kényelmes karosszékben a parlamenten kívülről osztjuk az észt. Közben az olaszok végiggondolják, eddigi támogatásokat, amit elsőként az oroszoktól, kínaiaktól, és kubaiaktól kaptak, aztán nagy valószínűséggel úgy döntenek, hogy kilépnek ők is az unióból. Háááát……Hölgyeim és Uraim lehet gondolkodni.